Årsmöte 11 maj 2014

posted in: Arkiv | 0

Föreningens årsmöte hålls söndagen den 11 maj klockan 11 vid Grosshamn på Ramsvikslandet. Där har då pågått ett floraväktarläger från den 9 maj. Efter årsmötet inbjuds alla att vara med att göra en exkursion i de närmaste omgivningarna. Blommande rosenrot bör vi kunna få se. Man kan också vara med och besöka några lokaler för rödlistade arter i närheten. Kaffe serveras vid mötet och för dem som vill vara med efteråt finns möjlighet att göra lunchpaket. Ta gärna med termos.

Alla är hjärtligt välkomna till en förhoppningsvis givande utfärd till Ramsvikslandet.

Vägbeskrivning till Grosshamn:

Från kustvägen mellan Kungshamn och Hunnebostrand S om rondellen tar man av vid skylten Ramsvik. Direkt efter att ha passerat bron över Sotekanalen svänger man höger och fortsätter vägen norrut. Vi skylten Fykan svänger man åt vänster och fortsätter tills man når en P-plats intill en bommad väg. Där parkerar man och går ned mot havet. Vi håller till i eller utanför en gammal militärbarack på höger sida. Den ligger höger om träddungen på bilden ovan. Skulle P-platsen vara full kan man forsätta några hundra meter till Fykans P-plats som är stor så alla får plats. Sedan får man promenera tillbaka.